12 Ocak 2012 Perşembe

İRMİK HELVASI

İRMİK HELVASI
Bugün mutfağım coştu.. Çeşit çeşit yemekler salatalar yaptım..Güne erken başlamanın faydaları.. Rutin işlerimi sabah saat 09:00 da halletmiştim ve tüm gün bana kaldı.. Ben de en çok keyif aldığım şeyi yaptım..Yemek pişirdim:)))Tarifleri vericem sırasıyla ama bugünün bizler için başka bir anlamı daha vardı.. Eşimin babasının yani kayınbabamın 8.ölüm yıldönümüydü..Mazhar babamla birbirimizi fazla tanıma fırsatımız olmadı ama genede çok sevmiştim ben onu..Kayınpederler gelinleri gelinlerde kayınpederlerini çok severlermiş ya, bizde de aynen öyleydi.. Onu hatırlamak anmak istedim bugün.. Duasını okumak, helva yapmak istedim.. Komşum Süheyla ablamla birlikte girdik mutfağa.. Zira bu benim ilk irmik helvası deneyimimdi..En çok rahmetli babamızı anmak için yazıyorum bu yazıyı.. Allah rahmet eylesin.. Mekanı cennet olsun..

MALZEMELER:

1 su bardağı ayçiçek yağı
1 su bardağı irmik
2.5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı süt
2 su bardağı su
dolmalık fıstık

YAPILIŞI:

Sıvıyağı tencerede kızdırın.Fıstıkları ekleyerek birkaç kez çevirin.İrmiği ekleyin ve sürekli karıştırarak irmiğin rengi değişene kadar orta ateşte kavurun.Ayrı bir kapta şekeri,suyu ve sütü karıştırın.Kavrulan irmiğe bu karışımı yavaş yavaş ekleyin.Tencerenin kapağını kapatıp ocağın altını kısın.Suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirmeye devam edin.Suyunu çektikten sonra 15-20 dk demlendirin.Ilık servis yapın.Dilerseniz üzerine tarçın serpebilirsiniz.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: