11 Ocak 2012 Çarşamba

MAHLEP VE SUSAMLI AÇIK ÇÖREKLER



İzmir çok soğudu..Yağmur yerini kuru soğuğa bıraktı..Doğuda yaşayanlar eminim kızıyorlardır bu yazdıklarıma ama biz İzmir'liler kar bilmeyiz,ılık iklimlerin insanlarıyız.. Kışın birkaç kez tekrarlanan bu soğuk bile bezdirmeye yeter bizi..İzmir'in en yüksek yerlerinden birinde oturuyorum ben..Aşağıdan 2-3 derece daha soğuk oluyor bizim buralar..Şu anda soğuktan buğulanan penceremin önünden yazıyorum bu yazıyı... Fırınımdan mahlepli susamlı çöreklerimin kokusu yükseliyor.... Kahretsin! yine hamurişi yaptım demek geçiyor içimden ama dedirtmiyor bu koku... Olsun Elif diyorum kendi kendime.. Battı balık yan gider:)))).. Mart başından itibaren diyet tarifler vermeye başlarsın nasıl olsa.. Herşeyin bir zamanı var öyle değil mi?




Dr.Oetker in her ürününe bayılıyorum.Mümkün olduğu kadar da hepsini denemeye çalışıyorum.Geçenlerde aldığım 'Mahlep ve Susam Çeşnili ' hamur kabartma tozunu kızımın hamurişi gününe saklamıştım.Ufak çapta bir araştırmayla; aslında klasik poğaça olan, çeşnisi ve şekliyle farklılık yaratan bu çörekleri keşfettim..Çok ciciler.. İştahsız kızım içinde albenisi oldukça yüksek bu çöreklerin...Fazla değil,birazcık daha el oyalıyor sadece..Ama denemeye değer..Lafı fazla uzatmadan geçelim mi tarife?




MALZEMELER:




Hamuru İçin:

2 yumurta

1 su bardağı yoğurt

3/4 su bardağı sıvıyağ

1 tatlı kaşığı tuz

1 paket Dr.Oetker Mahlepli Susamlı Hamur Kabartma Tozu

Aldığı kadar un




İç Harcı İçin:

300 gr.beyaz peynir

İnce kıyılmış Maydanoz (Kızım huysuzluk yapacağından ben kullanmadım)




Üzeri için:

1 yumurta

Susam,çörekotu




YAPILIŞI:




Hamur için gerekli sıvı malzemeleri derin bir kapta çırpıyoruz.Tuz,kabartma tozunu ekledikten sonra azar azar unu yedirmeye başlıyoruz.Hamur toplanınca yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Üzerini kapatıp 15-20 dk dinlendiriyoruz.

Bu arada ezilmiş beyaz peynirimizi ve kıyılmış maydanozumuzu bir kapta karıştırıyoruz.






Mahlep ve Susam aromalı çörek


Hamurumuzdan cevizden biraz büyük parçalar koparıyoruz.Her bir parçayı un serptiğimiz tezgahta merdaneyle su bardağı ağzı kadar açıyoruz.Ortasına uzunlamasına gelecek şekilde şerit halinde iç harçtan koyuyoruz.Hamuru her iki taraftan ortadaki harcı açık kalacak şekilde pide gibi kapatıp bastırıyoruz.Baş taraflarını şekerleme paketi gibi kıvırıyoruz.Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize çöreklerimizi yerleştiriyoruz.Bir yumurtayı çırpıp çöreklerimizin üzerine fırça yardımıyla sürüyoruz.Harçlı kısmını da yumurtaya buluyoruz.Çöreklerin iki tarafına susam ve çörekotu serpip önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: