11 Şubat 2012 Cumartesi

ET SOTE

Merhaba..
Uzun zamandır İzmir'i bıktıran soğuk havalar bugün bir ara verdi..Güneş az da olsa parladı.Nefes aldık biraz.İzmir sokaktaydı.Evde kapalı kalmaktan bunalan çocukların hepsi dışarıdaydı.. Parklar çocuk restoranları hep doluydu.Tabiiki benim gezmeyi seven kızım Lara'm evde durmak ister mi? Sürükleyerek çıkardı beni dışarıya.İlk önce zor geldi ama çıktıktan sonra nasıl iyi geldi..Yalancı bahar gibiydi.Çok özlemişiz.. Artık bahar gelsin yaz gelsin.Çok özlettiler bu yıl:)))
Bugün günlerden Cumartesi.. Protein günümüz.. Genellikle köfte çeşitleri yapmayı tercih ederim ama bugün sevgili eşim için et sote pişirdim.Aslında dışarıdan eve geldikten sonra yorgunluk ve kafa şişmesi faktörü engellemeye çalışsa da beni, yaptım yemeklerimi.Eşime söz verdiğim üzere et sotemi pişirdim yanında bir de güzel elma dilimli patates,pilav ve yeşil salata yaptım.Kızımın ve eşimin yüzündeki memnuniyeti görüncede yorgunluk geçti gitti..İşte et sotemizin malzemeleri:

500 gr.dana yağsız kuşbaşı et
2 baş soğan
2 adet sivri biber
2 adet domates
sıvıyağ
tuz,karabiber,kekik,kimyon

YAPILIŞI:

İlk önce soğanlarımızı rendeleyip sıvı yağ ile pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.Kuşbaşı etlerimizi ekleyip kısık ateşte etler suyunu salıp çekinceye kadar kavuruyoruz.Bu arada biz domateslerimizi küp küp, biberlerimizi de uzunlamasına kesiyoruz.Suyunu çeken etimize ilk önce domatesimizi ekliyoruz ve domates suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Daha sonra uzunlamasına doğradığımız sivri biberlerimizi ekliyoruz.Baharatları  ve  bir su bardağı sıcak suyu ekleyip altını kısıyoruz.(Tuzu en son ekleyeceğiz çünkü eti sertleştirir..)Etlerimiz yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.Etlerimiz pişince tuzumuzu ekleyip bir iki taşım daha kaynatıp ocağı kapatıyoruz.Hepsi bu kadar.. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: