5 Şubat 2012 Pazar

KAKAOLU YALANCI CEZERYE

Yeniden merhaba...Yorgunluğumu atmışken ikinci tarifimi de yüklemek istedim..Susamlı mahlepli çörekler de yarın sitede inşallah..
Bu tarifi de hafta sonu kuzenlerimin gününde yapmıştım..Karaorman pastasına günün gözdesi demiştim ama cezerye de bir o kadar beğenilenler arasındaydı...Ölçüsünü çoğaltmadığıma pişman olmuştum.. o derece yani:))) 

İşte Lara'mın havuçları rendeleyerek,cevizleri döverek,bisküvileri parçalayarak bana yardım ettiği, daha doğrusu prensesimin  bütün zahmetini çektiği cezeryemizin tarifi..
KAKAOLU YALANCI CEZERYE
MALZEMELER
2 pk sade pötibör bisküvi
3 su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 pk Dr.Oetker şekerli vanilin
7 yk toz şeker
1 yk kakao
1 bardak su
üzerine serpmek için hindistan cevizi.

YAPILIŞI:

Rendelenmiş havuçları 1 bardak su ve 7 yk toz şeker ile havuçlar iyice yumuşayıncaya ve suyunu çekinceye kadar pişirin.Piştikten hemen sonra 1 paket vanilayayı ekleyip karıştırın.Bisküvileri rondodan geçirin.Cevizleri iyice dövün ya da rondodan geçirin.Ceviz,bisküvi ve havucu iyice karıştırın ve iki eşit parçaya bölün.Yarısına 1 yk kakao ekleyip karıştırın.Strech filmin üzerine Sade olan karışımı koyup elinizle bastırarak yayın.Kakaolu karışımı da sade karışımın üzerine yayarak elinizle bastırın.Rulo şeklinde sarıp,strech film ile sıkıca sarın.Buzdoılabında en az bir gece bekletip ertesi gün üzerine hindistan cevizi serpin ve dilimleyerek servis edin..Afiyet olsun hepinize..

Hiç yorum yok: