26 Şubat 2012 Pazar

PATATES PİZZASI

İyi pazarlar diliyorum herkese..Pazar kahvaltımızın ardından, kahvelerimizi yudumlarken hemencecik tarifimi paylaşmak istedim dostlarımla..Kahvaltı saati geçti belki ama, akşam yemeği hazırlamayıp kahvaltı sofrası kurmak isteyenlere bir fikir olur diye düşündüm patates pizzası..

Dün akşam Burağımızın doğum gününü kutladık.Hülacığımla bir önceki günden hazırlıklarımızı yaptık.. Tarifsiz Mutfağın hanımı  sevgili dostumun cici cupcakeleri,mini futbol sahası pastamız, böreklerimiz ve birçok sürpriz tariflerle haarika bir sofra hazırladık.Bu güzel doğum günü menüsü daha sonra gelecek.. Güzel bir akşam menüsünün ardından kahvaltı soframızada özel bir tarif lazım gelirdi..Sabah kalkınca küçük bir araştırma yapıldı ve patates pizzasının tarifi keşfedildi.Tarif nefisyemektarifleri.com sitesine ait.Orjinalinde domates de kullanılıyordu fakat ben kullanmadım.Tarifi biraz kendimize göre uyarladım.



MALZEMELER:

2 orta boy patates
2 yumurta
8-10 dilim sucuk
6-7 tane çekirdeksiz yeşil zeytin
kaşar peyniri rendesi
tuz,karabiber,kekik.
zeytinyağı.
YAPILIŞI:

Patatesleri soyup ince ince halka şeklinde dilimliyoruz.Tavaya zeytinyağıyla birlikte patateslerimizi koyuyoruz.Üzerine tuz ve biraz kekik serpiyoruz.Üzerini bir kapakla kapatıp kısık ateşte patatesler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.Yumurtaya tuz ve karabiber ekleyip çırpıyoruz ve yumuşayan patateslerin üzerine döküyoruz.Dilimlediğimiz sucukları ve zeytinleri de ekleyip (dilerseniz küp doğranmış domates de ekleyebilirsiniz) 2-3 dk daha pişiriyoruz.En son kaşar rendesini serpip kapağı tekrar kapatıyoruz ve kaşarlar eriyene kadar pişiriyoruz.Güzel bir lezzet.. Deneyin mutlaka..Şimdiden afiyet olsun..


1 yorum:

füsun dedi ki...

OFFF...CANIM ÇEKTİ