22 Şubat 2012 Çarşamba

SEBZE PASTASI

Uzun bir tembelliğin ardından herkeslere merhaba...Laranın dersleri,diyet,soğuk derken epey ihmal ettiğim bloğuma tekrar yoğunlaşmış bulunmaktayım..Yemek yapmayı da yazmayı da çok özledim..Denenecek tarifler listesi kabardı,güzel geçen bir hafta sonunun menüsü sırada yazılmayı bekliyor.. Çok tembellik yaptım çookk.. Kışın rehaveti çöktü üzerime adeta.İzmir de güneş açtı, bende bloğuma geri döndüm derken, Mart başında tekrar soğukların geri döneceğini öğrendim bugün hüsranlardayımm:((( Gel bahar artık gellll...

Geçenlerde çok cici bir kabak pastası tarifi vermiştim.Antalya'dan takipçimiz Arzu'nun tarifiydi hani..bugünde yine Arzu'cuğumun sunumu şık cici sebze pastasının tarifini vericem.Buradan kendisine teşekkür ediyorum ve tarife geçiyorum.

MALZEMELER:

4-5 orta boy patates
6-7 adet havuç
3 tane pancar
5 kaşık mayonez
5 kaşık yoğurt
dereotu
tuz,karabiber
zeytinyağı,limon
süslemek için nar.

YAPILIŞI

Öncelikle sebzelerimizi haşlıyoruz.Ayrı ayrı kaplarda rendeliyoruz.Patatese zeytinyağı,limon,tuz karabiber ve bir miktar kıyılmış dereotu ekleyip karıştırıyoruz.Pancara tuz karabiber ekliyoruz.Havuca limon, zeytinyağı ve tuz ekliyoruz.
Ayrı bir kapta mayonezle yoğurdu karıştırıyoruz.Resimdeki gibi bir servis tabağına ya da borcama pancarlı karışımdan koyuyoruz.Üzerine yoğurtlu mayonezli karışımdan koyuyoruz.Sonra havuçlu karışımdan bir kat yapıyoruz ve yine yoğurtlu karışımdan koyuyoruz.En son patatesli karışımdan koyuyoruz ve bu şekilde malzememiz bitene kadar devam ediyoruz.En üste pancarlı karışımdan koyup üzerine bolca kıyılmış dereotlarımızı serpip nar taneleri ile süslüyoruz.. Tam bir görsel şölen.. Afiyet olsun..



3 yorum:

asuman dedi ki...

oh oh kış günüde ne gider ama harika bir sebze pastası olmuş eller gerçekten marifetli ..maşallah diyorum.sevgiler bende beklerim..http://yemektarifim.web.tr/

Unknown dedi ki...

Asuman Hanım cım çook teşekkür ederim..

füsun dedi ki...

süper bir lezzet.....