3 Ocak 2013 Perşembe

KABAK TATLISI, BİTEN BİR YILIN ARDINDAN...

Merhaba...

Yoğun hayatımın içimden naklen yayınımdır.. 22 Kasım 2012 den bu yana kendimi yeniden içinde bulduğum çalışma hayatı nedense peşimi bırakmıyor.Tam tövbe etmiş evde oturucam derken , yeniden çıkageldi.Bir geldi pir geldi..Öyleki; değil blogda birşeyler paylaşmak, evde yumurta kırmaya vaktim yok.Yazık bana değilmi? :))))) (Kahretsin ki; nedense seviyorum da çalışmayı.)Fakat bu sefer hayatımı düzene sokmak biraz zaman alıcak gibi.Evim,işim,kızım,bloğum... Hepsi sıraya girdiler ilgi bekliyorlar benden..Az kaldı.Herşeye vaktim olacak yakında.Az kaldı..

Aslında yeni yıl dileklerimle başlayacaktım yazıma ama nedense kendiliğinden karalandı sözcükler..Meğer ne kadar dolmuşum:)) Gündemimin ilk sırasında yeni gelen yıl değilde,çalışma hayatına yeniden dönüşüm varmış..

Yeni yıl benim için eskiden çok şey ifade ederdi,duygularım hedeflerim tazelenir,farklı bir heyecan kaplardı içimi..Bu yıl nedense öyle olmadı.1 Ocak 2013 sabahı uyandığımda düşündüm, daha dün yılın son günü idi,Aralık ayını yaşıyorduk,birdenbire Ocak'ta bulduk kendimizi...Ne oldu peki? Herşey baştan mı başladı? Hayır..Sıfırlandık mı? Hayır..Ne değişti insanların hayatında? Herkes 2 Ocak günü işine,okuluna gitmeye devam etti.Üzüntülerde yerinde duruyor,sıkıntılarda,sevinçlerde..Zaman öyle bir kavram ki; aldatıyor insanı,inanmak istediklerine inandırıyor.Yeni bir yıl geldi, herşey daha güzel olacak..Yeni kararlarımız olacak hayatımızda...Yapmak istediklerimiz yeniden sıraya girdiler, hedeflerimiz,amaçlarımız var yeniden...Yeni umutlar kapladı içimizi.Zaman bizlere bahane aslında...Umut etmek içimizde var...

Yılbaşı akşamı; uzun zamandır ilk kez hazır bir sofra bekliyordu beni.O günü çalışarak geçirdiğimden,Füsun'cuğumun ellerinden yedik yemeklerimizi.Herşey çok güzeldi..Hepimiz öylesine acıkmıştık ki; sofranın resmini çekmeyi unuttuk..O gece eşimin en sevdiği tatlı da vardı menüde ve ben ilk olarak onun tarifini paylaşmak istedim..Kabak tatlısından pek de haz etmeyen ben bile bayıla bayıla yedim,çok güzel olmuştu çünkü.Ellerine sağlık Füsun'um..




MALZEMELER:

2 kg.Balkabağı

1 kg.toz şeker

Ceviz

YAPILIŞI:

 Kabakların kabuklarını soyup istediğiniz büyüklükte dilimleyin.Üzerlerine 1 kg.şekeri serpip 1 gece bekletin.Ertesi gün kabakları sulanmış bulacaksınız.Suyunu salan kabakları o şekilde 170 derece fırında 35-40 dk kadar fırınlayın.Kabaklar fırındayken,sürekli kontrol edip şerbetinden üzerlerine gezdirin.Bu aşamadan sonra kabakları fırından çıkarıp ocağa alın.Kısık ateşte suyunu çektirin.Soğuyunca üzerine ceviz serpip servis yapın.Afiyet olsun..

4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Yeni işiniz hayırlı ve uzun soluklu olur dilerim :) Bizde de her yılbaşı akşamı adettendir kabak tatlısı yapılır. Yeni yılda kabak gibi sağlam,sert olmak için derdi sevgili babaannem :))
Marifetli ellerinizden yeni lezzetlerinizi de bekliyoruz...
Sevgilerimle.

füsun dedi ki...

nefisti......

füsun dedi ki...

nefisti....:=)))