27 Mart 2012 Salı

ISPANAKLI RULO BÖREK..

Marifetli Eller in sevgili takipçilerine iyi akşamlar..Uzun ve yoğun geçirdiğim bir günün ardından yorgunluğumu alsın diye başladım sözcükleri karalamaya..Bu sabah facebooktaki grubumda verdiğim günün menüsünden önce, ıspanaklı rulo böreğinin tarifini vermek istedim.Bugün pişirdiklerim sabah sitede olacaklar.Paylaşmak için sabırsızlanıyorum, hepsi çok leziz oldular çünkü..Domates çorbası,köz patlıcandan karnıyarık, meyhane pilavı ve çikolatalı,antepfıstıklı,damla sakızı aromalı parfe...(Parfe menüde yoktu ben sonradan ekledim:))))
Marifetli ellerin mutfağı coştu bugün coştu:))))

Ispanaklı rulo böreği geçen Cuma kardeşlerim için yaptım.Buzlukta kol böreği için bekleyen ayıklanmış, temizlenmiş ıspanaklarım ve patatesli rulo börek için aldığım 3 adet yufkam kafamda bir anda farklı bir tarifte birleştiler.Rulo börek neden ıspanaklı olmasın ? dedim veeee hemen fikrimi uyguladım.İyiki de yapmışım, bundan sonra sık sık yapılacak bu börek tarifim daha oldu.İşte böreğimizin reçetesi:
ISPANAKLI RULO BÖREK

MALZEMELER:

3 adet yufka
500 gr.ıspanak
200 gr beyaz peynir
200 gr tereyağı
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 adet yumurta
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
tuz,karabiber.


NASIL YAPICAZ?


ıspanakları yıkayıp yapraklarını incecik kıyın.Elinizle ovup biraz söndürün.Tuz,karabiber ve rendelenmiş beyaz peyniri ekleyin.İç malzemeniz hazır.Harç için gerekli malzemeleri derin bir kapta karıştırın.Yufkalardan ilkini tezgaha serin.Harçtan kaşıkla yufkanın üzerine gezdirin ve iç malzemenizin 1/3 ünü yufkanın üzerine serpiştirin.Diğer yufkayı üzerine kapatın ve aynı işlemi uygulayın.En son yufkanız içinde aynı işlemi uyguladıktan sonra kenarlarından yufkayı biraz katlayıp sıkıca rulo yapın.Ruloyu strech filme sarıp en az 2 saat buzdolabında bekletin.Pişirmeden önce 15-20 dk buzluğa attığınız böreğinizi buzluktan çıkarıp 1 er parmak kalınlığında dilimleyin.Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine böreklerimizi dizin ve 1 75 derece fırında 15-20 dk kadar pişirin.Daha sonra üzerlerine kaşar rendemizi serpip börekler kızarıncaya kadar tekrar pişirin.Yapın, pişman olmazsınız derim..Afiyet olsun..








Hiç yorum yok: