12 Nisan 2012 Perşembe

İSLİM KEBABI

Herkese merhaba.Bu tarifi sabah yayınlamayı düşünüyordum fakat bu sıralar çok tekrarlayan sinüzit nöbetim bana engel oldu.Sanırım hiçbir ağrıkesici ilacın kesemediği tek ağrı bu.Değil yemek yapabilmek,varolan tariflerimi bile yazamadım:((( Neyseki akşam olmadan yazabilme gücünü toparladım ve işte burdayım.
Dün buzdolabında bekleyen patlıcanlarımı ne yapayım diye düşünürken İslim Kebabı geldi aklıma.Biraz kalorisi yüksek bir yemek ama bir o kadar da leziz..Şık sunumuyla misafirlerinize düşünmeden yapabileceğiniz bir alternatif.Ben yanında patates püresi ve papardelle ile sundum lezzet hocam eşime:)) (Pirinç pilavı ile çok iyi gider,bizimkiler bıktı yapmadım:)))) Eğer sizde bu tarifi denemek isterseniz,patates püresini mutlaka yanında ikram edin derim çok yakışıyor.İşte yemeğimizin tarifi:

MALZEMELER:

5-6 adet uzun kemer patlıcan.

350 gr.kıyma
2 yk.galete unu.
1 yumurta
1 adet soğan
2 diş sarımsak.
2 yk.süt
tuz,karabiber.

2-3 domates
2-3 yeşil biber

SOS İÇİN:
5-6 domates
1 yk sıvıyağ
tuz,karabiber.

YAPILIŞI:

Patlıcanların karşılıklı iki yanından birer şerit halinde kabuklarını soyuyoruz ve boydan şeritler halinde dilimliyoruz.Dilimlediğimiz patlıcanları tuzlu suda 10-15 dk.bekletiyoruz.Bu arada köfte için gerekli malzemeleri güzelce yoğurup yuvarlak şekillendiriyoruz.Köfteleri borcama dizip 200 derece fırında 20-25 dk pişiriyoruz.Patlıcanları süzüp kuruluyoruz ve kızgın yağda fazla karartmadan kızartıyoruz.Domateslerin kabuklarını soyup halka halka dilimliyoruz,biberlerin çekirdeklerini ayıklayıp dilimliyoruz.Kızaran patlıcanlardan iki tanesini karşılıklı üst üste koyup ortalarına bir köfte yerleştiriyoruz ve patlıcanları köftenin üzerine kapatıp bir dilim domates bir dilim yeşil biber koyuyoruz.En son üzerine bir kürdan geçirip kebaplarımızın hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra borcam tepsiye diziyoruz.Yemeğimizi 200 derece fırında 15-20 dk.daha pişiriyoruz.
Sos için rendelenmiş domatesleri,tuzu ve yağı tavaya koyup kısık ateşte özleşene kadar pişiriyoruz.En son karabiberi de ekleyip ocağın altını kapatıyoruz.Kebaptan servis tabağına alıp, hazırladığımız sos ile servis ediyoruz.Afiyet olsun..

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Kebap harika görünüyor, kırmızı ve yeşilin uyumu da muhteşem...Elinize sağlık. Kremalı poğaçanızı da denedim. Yumuşacık oldu. Bloğunuzun takipçisiyim, sizi de bloğuma beklerim.