11 Nisan 2012 Çarşamba

LİMON KREMALI MUFFIN

Herkese iyi akşamlar.Sabah yaprak sarmasının tarifini yazarken fırınımdan kokusu yükselen limon kremalı muffinlerin tarifinde sıra.Bu muffinler özel sipariş üzerine yapıldılar.Herşeyi beğenmeyen,damak tadi ve istekleri değişik huysuz kızımın siparişi.Hazırları gibi içi kremalı kekler istiyordu ne zamandır benden.''Madem bana hazır kek almıyorsun, o halde hazırların aynısından yapmanı istiyorum'' ...İçinde kremalar soslar olsun ama ilki de limonlu olsun.Bilmemne markası içi limon kremalı kek çıkarmış.Madem o istedi bende yapıcam dedim ve kafamda varyasyonlar oluşturdum.Vanilyalı kekler yapıp içlerine kendi hazırladığım meyve peltelerini enjekte etmekti en mantıklısı.Yaptım,oldu!!



MALZEMELER:

2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
80 gr.oda sıcaklığında tereyağı
1 pk.Dr.Oetker şekerli vanilin
1 pk Dr.Oetker Hamur Kabartma Tozu
1 limon kabuğu rendesi
1 çay bardağı süt
yarım limon suyu.

LİMON PELTESİ İÇİN:
(Ben evde limonata olduğu için onunla hazırladım siz çeşitli meyve suları ile istediğiniz tatlarda pelte hazırlayabilirsiniz.)
200 ml.limonata
2 yk.mısır nişastası
2 yk pudra şekeri

NASIL YAPICAZ?
İlk önce peltemiz için küçük bir tencereye limonatayı,nişastayı ve pudra şekerini koyup orta ateşte karıştırarak pişiriyoruz.Peltemizi soğumaya bırakıyoruz.
Kek için tereyağını şekerle kar haline gelene kadar çırpıyoruz.Sırasıyla yumurtaları ,sütü,vanilyayı,limon suyunu ve limon kabuğu rendesini de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.En son eleyerek eklediğimiz un ve kabartma tozunu tahta kaşıkla karışıma yediriyoruz.Karışımı 12 adet muffin kalıbına paylaştırıp,önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişiriyoruz.Fırından çıkardığımız muffinler henüz sıcakken soğuttuğumuz limon peltemizi krema pompasının ince ucuyla kekin içine enjekte ediyoruz.Soğuduktan sonra üzerlerine dilerseniz hindistan cevizi serpip servis edebilirsiniz.Ben yaptım,kızım da bayılarak yedi.Sizde çocuklarınıza yapın derim.Afiyet olsun miniklere...

5 yorum:

HaticeMutfakta dedi ki...

Çok güzel olmuşlar tam benlik ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Hatice Hanım.. Hakikaten lezzetli oldular deneyin derim..

mutfagabuyrun dedi ki...

nasılda güzel görünüyor canım.sabah sabah canım çekti.ellerine sağlık.sevgiler.

ebru dedi ki...

Hımm ne güzel bir tarif. Çocuklarım için bende deneyeyim. Ellerine sağlık canım.

zeymurancafe dedi ki...

ımmm bu nefıs olmus tam da benım sevdıgım gıbı gorunuse bakılırsa ellerınıze sağlık